Gumiabroncs Szerelés !
-A gumiabroncsok le és felszerelését mindig bízzuk szakemberre !
-A szakember a gumiabroncs szerelése során azonnal látja az álapotát ill.
van-e rajta olyan sérűlés mely a bíztonságot veszélyezteti .
-A szerelés során a szelep és a keréktárcsa /felni/ is megvízsgálásra kerül,
melyek nagyban hozzá járulnak a komfortos és biztonságos autózáshoz .
-Nem utolsó sorban szakmai megoldás kerül a felmerült hibára .
-Az abroncsok rendelenes kopása esetén az okok forrása ill.annak megszüntetése
is tudtára kerül a gépjármű használójának./pl futómű állítás/
-Kerékcsavarok meghúzása:
A kerékcserét követő 50km után a csavarokat újra kell húzni! Az egymással átlósan lévő kerékanyákat, ill. csavarokat kell egymás után meghúzni. A gyártók által megadott meghúzási nyomatékokat be kell tartani. A kézzel történő érzés szerinti meghúzás nem mondható biztonságosnak, ezért biztonsági szempontból érdemes nyomatékkulcsot használni.
Centrírozás:
Nagyon fontos a gumiabroncs felszerelés után a kiegyensúlyozás /centrírozás/
-A kiegyensúlyozotlanság lehet STATIKUS és DINAMIKUS .
-STATIKUS kiegyensúlyozatlanságot mutat az a köpeny ,melynek koronavonalában
tömegtöblet van .
-Ez a tömeg az abroncs forgása közben töblet röpítő eröt ébreszt és ez jelentős helyi kopásokat okoz .
-DINAMIKUS kiegyensúlyozatlanság esetén a koronasíkon kívüli pontban van tömegtöblet.
-Ez egyrészt statikus kiegyensúlyozatlanságot okoz,másfelöl
- oldalirányú erőket is ébreszt ,ezért a gumiabroncs szitáló mozgást végez./remeg a kormánykerék/
-A centrírozás nem állandó,így szükseg van 5-10.000 km -ként megismételni a fenti okok miatt !