blog post

Gumiabroncs Szerelés !

-A gumiabroncsok le és felszerelését mindig bízzuk szakemberre !

-A szakember a gumiabroncs szerelése során azonnal látja az álapotát ill.

 van-e rajta olyan sérűlés mely a bíztonságot veszélyezteti .

-A szerelés során a szelep és a keréktárcsa /felni/ is megvízsgálásra kerül,

 melyek nagyban hozzá járulnak a komfortos és biztonságos autózáshoz .

-Nem utolsó sorban szakmai megoldás kerül a felmerült hibára .

-Az abroncsok rendelenes kopása esetén az okok forrása ill.annak megszüntetése

 is tudtára kerül a gépjármű használójának./pl futómű állítás/

-Kerékcsavarok meghúzása:

A kerékcserét követő 50km után a csavarokat újra kell húzni! Az egymással átlósan lévő kerékanyákat, ill. csavarokat kell egymás után meghúzni. A gyártók által megadott meghúzási nyomatékokat be kell tartani. A kézzel történő érzés szerinti meghúzás nem mondható biztonságosnak, ezért biztonsági szempontból érdemes nyomatékkulcsot használni.

Centrírozás:

Nagyon fontos a gumiabroncs felszerelés után a kiegyensúlyozás /centrírozás/

-A kiegyensúlyozotlanság lehet STATIKUS és DINAMIKUS .

-STATIKUS kiegyensúlyozatlanságot mutat az a köpeny ,melynek koronavonalában

 tömegtöblet van .

-Ez a tömeg az abroncs forgása közben töblet röpítő eröt ébreszt és ez jelentős helyi kopásokat okoz .

-DINAMIKUS kiegyensúlyozatlanság esetén a koronasíkon kívüli pontban van tömegtöblet.

-Ez egyrészt statikus kiegyensúlyozatlanságot okoz,másfelöl

- oldalirányú erőket is ébreszt ,ezért a gumiabroncs szitáló mozgást végez./remeg a kormánykerék/

-A centrírozás nem állandó,így szükseg van 5-10.000 km -ként megismételni a fenti okok miatt !